Πώς η επαυξημένη πραγματικότητα αλλάζει τον τρόπο που οδηγούμε και ταξιδεύουμε
Πώς η επαυξημένη πραγματικότητα αλλάζει τον τρόπο που οδηγούμε και ταξιδεύουμε
Η επαυξημένη πραγματικότητα (Augmented Reality) είναι μία από τις ταχύτερα ανερχόμενες τεχνολογίες και συνιστά μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για σειρά κλάδων. Όπως σημειώναμε στο αφιέρωμά μας στο VR και το AR, οι εφαρμογές που γνωρίζουμε προς το παρόν είναι ψυχαγωγικές (με πιο γνωστή το Pokémon Go), αλλά ήδη η AR αξιοποιείται από χρηστικές εφαρμογές κάθε είδους.
Ένα από τα πλέον ενδεικτικά παραδείγματα είναι η εφαρμογή της στην αυτοκινητοβιομηχανία, και πιο συγκεκριμένα οι οδηγίες και οι πληροφορίες που εμφανίζονται στο παρμπρίζ του οχήματος. Πολλοί gamers θα γνωρίζουν κάποια βασικά χαρακτηριστικά της AR από τα παιχνίδια οδήγησης: οι οδηγίες πλοήγησης, τα μεγεθυμένα σήματα, τα εικονικά αυτοκίνητα που υποδεικνύουν τη βέλτιστη πορεία κ.λπ. Επειδή όμως η οδήγηση στο δρόμο δεν είναι παιχνίδι, οι πρώτες υλοποιήσεις επαυξημένης πραγματικότητας είναι σχεδιασμένες ώστε να μεγιστοποιούν την ασφάλεια του οδηγού, των επιβατών και των πεζών.
Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Land Rover η General Motors κ.ά. έχουν ήδη πειραματιστεί με τα παρμπρίζ AR και άλλες τεχνολογίες heads-up προβολής. H Toyota, για παράδειγμα, έχει πατεντάρει την εφαρμογή προβολής πληροφοριών και διαδραστικού περιεχομένου σε όλα τα τζάμια του οχήματος. Τα παιδιά στο πίσω κάθισμα θα μπορούν να παίζουν ή να ζωγραφίζουν περιεχόμενο ενταγμένο στο πραγματικό περιβάλλον γύρω από το όχημα.
Η ελβετική startup WayRay έχει ήδη παρουσιάσει μια εφαρμογή AR, η οποία προβάλλει στο παρμπρίζ πληροφορίες και οδηγίες πλοήγησης σε πραγματικό χρόνο και με ανανέωση ανάλογα με τις εξωτερικές μεταβολές των συνθηκών και του περιβάλλοντος. Με αυτό τον τρόπο, ο οδηγός δεν παίρνει τα μάτια του από τον δρόμο, ενώ παραμένει διαρκώς συνδεδεμένος. Η πλοήγηση στις πληροφορίες γίνεται μέσω χειριστηρίων που τοποθετούνται στο τιμόνι και δυνητικά μέσω χειρονομιών και νευμάτων.
H Navdy, μια άλλη νεοφυής επιχείρηση από το Σαν Φρανσίσκο υλοποίησε ένα σύστημα προβολής πληροφοριών στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου, ανάλογα με τη θέση, το περιβάλλον και τις συνθήκες, διευκολύνοντας με αυτό τον τρόπο τη διαδικασία της οδήγησης. Η συσκευή που πλέον κυκλοφορεί από τη JBL/ Harman συνδέεται στην ειδική θύρα του οχήματος και παράλληλα μέσω Bluetooth στο smartphone, προκειμένου να προβάλλει πληροφορίες καλούντος και γραπτά μηνύματα.
Παράλληλα, πολλές ακόμη εταιρείες προετοιμάζουν και δοκιμάζουν αντίστοιχες εφαρμογές και συσκευές. H γνωστή στην αυτοκινητοβιομηχανία Continental αναπτύσσει έναν συνδυασμό hardware και software επαυξημένης πραγματικότητας που έχει στόχο την ασφαλέστερη οδήγηση και τη μείωση των ατυχημάτων.
Πολλοί ειδικοί, βέβαια, θεωρούν ότι η προβολή πληροφοριών κάθε είδους συντείνουν στη διάσπαση προσοχής, οπότε η νέα αυτή τεχνολογία θα πρέπει να δοκιμαστεί εκτενώς προτού εφαρμοστεί σε οχήματα που κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους.