Τα νέα τετράτροχα σκούτερ που υπόσχονται βιώσιμες μετακινήσεις

Τα νέα τετράτροχα σκούτερ που υπόσχονται βιώσιμες μετακινήσεις

Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία που στοχεύει στην αειφόρο μετακίνηση στις πόλεις

Μια κοινοπραξία 14 εταιρειών με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία προκειμένου να δημιουργήσει τα compact ηλεκτρικά οχήματα του μέλλοντος. Βασικό τους μέλημα είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση «ελαφρών» οχημάτων πόλης που αξιοποιούν «πράσινες» μορφές ενέργειας.

Στόχος είναι η μεσοπρόθεσμη μετάβαση σε μια εποχή έξυπνης, οικολογικής και αειφόρου μετακίνησης, αλλά το στοίχημα είναι αρκετά περίπλοκο. Γι’ αυτό και επιστρατεύονται μεγάλα ονόματα του κλάδου υπό την εποπτεία της Piaggio και της KTM, ενώ ο ACEM (Σύνδεσμος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών) καλεί όλα τα μέλη του να συμπράξουν.

Οι υπόλοιποι μετέχοντες είναι οι: AIT-Austrian Institute of Technology, IDIADA, Bosch, Kiska, Marelli, RE:Lab, Ricardo και τα Πανεπιστήμια της Φλωρεντίας, της Πίζας (Ιταλία), της Πράγας (Τσεχία), του Warwick (Ην. Βασίλειο) και Wamtechnik (Πολωνία).

Η κοινοπραξία RESOLVE project επέδειξε πρόσφατα τρία compact ELV (Electric L-category Vehicles) οχήματα, με καινοτόμο σχεδιασμό και εναλλακτική προσέγγιση σε όσα ξέραμε για τα δίτροχα και τα τετράτροχα.

Resolve

Photo credit: RESOLVE

Τα πρώτα φιλόδοξα δείγματα

Οι δύο προσεγγίσεις έχουν κοινά σημεία, αλλά και διαφορές – το πρώτο π.χ. ενσωματώνει σύστημα μετάδοσης κίνησης με μηχανικό διαφορικό και κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ το δεύτερο διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό χωρίς σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Τα Demonstrator D1 και D2 είναι τετράτροχα σκούτερ (κατηγορίας L2e και L6e) με σκέπαστρο. Κατασκευάζονται με χαμηλού κόστους, αρθρωτά (άρα επεκτάσιμα και εναλλάξιμα) ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Οι μπαταρίες τους είναι ειδικά σχεδιασμένες για την εν λόγω εφαρμογή, ενώ επιτρέπουν την εύκολη και γρήγορη επαναφόρτιση.

Τα πλεονεκτήματά τους, σύμφωνα με την κοινοπραξία, εντοπίζονται στην ασφάλεια που προσφέρουν, το φιλικότερο προς το περιβάλλον προφίλ και προφανώς το χαμηλότερο κόστος τους. Αξιοποιούν μάλιστα έναν ειδικό αλγόριθμο που βελτιώνει τον χειρισμό και τη σταθερότητα του οχήματος. Τα χειριστήρια που βρίσκονται στο τιμόνι επιτρέπουν την αλληλεπίδραση του οδηγού και βελτιώνουν την εμπειρία οδήγησης, ενώ η λειτουργία Smart Range Management επιτρέπει την ενεργό ανάμιξη του χρήστη

Video credit: RESOLVE Project

Υπάρχουν και μειονεκτήματα

Παρότι το βασικό μέλημα της κοινοπραξίας είναι το χαμηλό κόστος, προς το παρόν δεν μπορούν να παραχθούν και να κυκλοφορήσουν μαζικά. Επίσης, προορίζονται αυστηρά για κίνηση στην πόλη λόγω του περιορισμένου εύρους τους, της συγκεκριμένης εμβέλειας της μπαταρίας (100 χιλιόμετρα για το πρώτο και 80 χιλιόμετρα για το δεύτερο) και των ταχυτήτων που πιάνουν (έως 45 χλμ./ ώρα).

Τα μειονεκτήματα αυτά, βέβαια, εντοπίζονται στα πρώτα βήματα του εγχειρήματος και σύμφωνα με τους εμπνευστές του, σύντομα θα αμβλυνθούν, ώστε να βαδίσουμε (ή καλύτερα, να οδηγήσουμε) προς την εποχή των πράσινων και ασφαλών μετακινήσεων.

ELVs-3

Photo credit: RESOLVE

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Το Pencil On The Moon είναι μια πρωτοβουλία με την υποστήριξη της Generali, η οποία παρακολουθεί στενά όλες τις νέες τάσεις, προκειμένου να συνεχίσει να εξελίσσεται και να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Οι πιο προηγμένες επιστημονικές έρευνες, οι πιο εξελιγμένες τεχνολογίες αλλά και οι πιο καινοτόμες εφευρέσεις εξετάζονται προσεκτικά υπό το πρίσμα της εφαρμογής τους στα πεδία της καθημερινότητας με βάσικη αρχή ότι ο άνθρωπος είναι πάντα πάνω από την τεχνολογία.

Αυτή είναι η πηγή από την οποία αντλούμε μελάνι για τις πένες αυτού του blog με έναν κοινό στόχο:

Να γνωρίσουμε, κατανοήσουμε και στο τέλος να αξιοποίησουμε τις νέες τεχνολογίες προς όφελος του ανθρώπου.

Η Generali στηρίζει έμπρακτα αυτή την πρωτοβουλία πιστή στη δεσμεύσή της:

«Να στηρίζει τους ανθρώπους για να δημιουργούν ένα ασφαλέστερο μέλλον για τις ζωές και τα όνειρά τους»

…Αλλά και ανοιχτή στη σκέψη ότι πολλές φορές αρκεί ένα μολύβι για να γράφουμε στο φεγγάρι.