Φωνητικές οδηγίες, gestures, αναγνώριση του προσώπου, της ίριδας, ακόμη και της διάθεσης των επιβατών, με τελικό στόχο μια πιο ασφαλή και διασκεδαστική οδηγική εμπειρία.
Φωνητικές οδηγίες, gestures, αναγνώριση του προσώπου, της ίριδας, ακόμη και της διάθεσης των επιβατών, με τελικό στόχο μια πιο ασφαλή και διασκεδαστική οδηγική εμπειρία.
Οι προσωπικοί βοηθοί διεκδικούν μια θέση στην καθημερινότητά μας – και σε μεγάλο βαθμό έχουν ήδη καταφέρει να τη βρουν, είτε μέσω των smartphones, είτε μέσω των έξυπνων ηχείων. Πλέον, αναζητούν θέση και στο αυτοκίνητό μας. Για την ακρίβεια, τη θέση του συνοδηγού.
Η Amazon παρουσίασε πρόσφατα το Echo Auto, μια διακριτική συσκευή που τοποθετείται στο ταμπλό φέρνει την ψηφιακή βοηθό Alexa στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Επιτρέπει μέσω φωνητικών εντολών την εύκολη επιλογή και αλλαγή μουσικής, ραδιοφωνικού σταθμού, podcast κ.λπ. χωρίς να πάρετε το βλέμμα σας από τον δρόμο.
Μπορείτε επίσης να του ζητήσετε να αναλάβει την πλοήγηση και τον εντοπισμό σημείων ενδιαφέροντος μέσω GPS, τις τηλεφωνικές κλήσεις, τα μηνύματα και τις υπενθυμίσεις, τον χειρισμό του κλιματισμού, ακόμη και το άνοιγμα ή το κλείσιμο της πόρτας του γκαράζ.
Η λύση της Amazon ενσωματώνει μια συστοιχία οκτώ μικροφώνων για να απομονώνει τον θόρυβο του δρόμου, αλλά και ειδικό αλγόριθμο ώστε να ξεχωρίζει τη φωνή σας ακόμη και αν παίζει μουσική ή μιλούν δυνατά οι άλλοι επιβάτες. Το Amazon Echo Auto ξεκίνησε ήδη να διατίθεται στις ΗΠΑ, και μέσα σε λίγες εβδομάδες πουλήθηκαν πάνω από ένα εκατομμύριο τεμάχια.
Αντίστοιχες λειτουργίες, χωρίς όμως αυτόνομη συσκευή, προσφέρει και ο βοηθός της Google. To Google Assistant είναι συμβατό τόσο με συστήματα Android Auto όσο και με απλά smartphones. Και αυτό προσφέρει δυνατότητες πλοήγησης, επικοινωνίας και ψυχαγωγίας μέσω φωνητικών εντολών, αλλά δεν διαθέτει προς το παρόν τον πλούτο επιλογών της λύσης της Amazon.
Στην πρόσφατη έκθεση τεχνολογίας MWC στη Βαρκελώνη, η BMW παρουσίασε ένα σύστημα που επιτρέπει την αλληλεπίδραση του οδηγού με το αυτοκίνητό του με τον τρόπο που θα συζητούσαν με κάποιον άλλο επιβάτη. Το σύστημα BMW Natural Interaction βασίζεται σε έναν συνδυασμό φωνητικών εντολών, χειρονομιών (gestures) και αναγνώρισης προσώπου.
Με αυτό τον τρόπο θα ερμηνεύει εντολές και θα συνεισφέρει στην οδηγική εμπειρία και την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών. Θα μπορείτε για παράδειγμα να δείχνετε το παράθυρο και να λέτε «κατέβασε» ή το ηχοσύστημα και να λέτε «άλλαξε σταθμό». Εκτός όμως από το εσωτερικό του αυτοκινήτου, θα μπορείτε να ζητάτε πληροφορίες και οδηγίες και για εξωτερικά κτίρια (π.χ. λεπτομέρειες για αξιοθέατα, αξιολογήσεις και δυνατότητα κράτησης σε εστιατόρια, ώρες προβολών και εισιτήρια για κινηματογράφους και θέατρα, ελεύθερες θέσεις σε πάρκινγκ κ.λπ.).
Σε αντίθεση με τους ανθρώπους-συνεπιβάτες που αντί να βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου, συνήθως γίνονται και πιο γκρινιάρηδες, το σύστημα διεπαφής της BMW γίνεται ολοένα και πιο έξυπνο και πιο λειτουργικό. Βασίζεται στη μηχανική μάθηση και σε προηγμένους αλγόριθμους που επιτρέπουν τη βελτίωση της ακρίβειας και της απόδοσής του. Η «αυτοεκπαίδευση» του συστήματος καθιστά ευκολότερη και αμεσότερη την ερμηνεία των κινήσεων και των εντολών σας.
Αν για παράδειγμα η φωνή σας φανερώνει κούραση, μπορεί να κατεβάζει αυτόματα το παράθυρο για να πάρετε αέρα ή να επιλέξει ένα γρήγορο ροκ κομμάτι για να διατηρήσει τι μυαλό σας σε εγρήγορση. Ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και τις προτιμήσεις του οδηγού, το σύστημα αποφασίζει πότε να ανοίξει τα παράθυρα ή την ηλιοροφή, να αυξομειώσει τη θερμοκρασία και πολλά ακόμη. Και επαναλαμβάνουμε, χωρίς ποτέ να γκρινιάξει...