Η εταιρεία Boom Supersonic οδηγεί τις εξελίξεις στα υπερατλαντικά ταξίδια ανακοινώνοντας ότι τις επόμενες δεκαετίες θα μπορεί να «πετάξει» επιβάτες οπουδήποτε στον κόσμο σε τέσσερις ώρες αντί μόλις $100.
Η εταιρεία Boom Supersonic οδηγεί τις εξελίξεις στα υπερατλαντικά ταξίδια ανακοινώνοντας ότι τις επόμενες δεκαετίες θα μπορεί να «πετάξει» επιβάτες οπουδήποτε στον κόσμο σε τέσσερις ώρες αντί μόλις $100.
Είναι δυνατό να μπορείτε να πετάξετε σε μόλις 3 ώρες και 30 λεπτά από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη ή από τη Μαδρίτη στη Βοστόνη, όταν ο συμβατικός χρόνος ταξιδιού για την πρώτη διαδρομή ανέρχεται σε 6.30 ώρες ενώ αντίστοιχα για τη δεύτερη σε 7.30; Στο μέλλον θα είναι απολύτως εφικτό, υποστηρίζει η Boom Supersonic, μία startup εταιρεία αεροπλοΐας, η οποία σχεδιάζει και αναπτύσσει νέας γενιάς υπερηχητικά αεροσκάφη.
Το Overture θα αποτελέσει το ταχύτερο αεροπλάνο εμπορικών πτήσεων στον κόσμο. Από την άλλη πλευρά, το αεροσκάφος Celera 500L, θα επιτρέψει στους επιβάτες να απολαμβάνουν τα οφέλη μίας ιδιωτικής πτήσης στο κόστος ενός εισιτηρίου εμπορικής πτήσης. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο «Celera 500L: Το αεροσκάφος που θα κάνει ιδιωτικές αερομεταφορές».
Έχουν περάσει πλέον σχεδόν δύο δεκαετίες από τότε που ένα αεροπλάνο με διπλάσια ταχύτητα από αυτή του ήχου μετέφερε επιβάτες ανά την υφήλιο: το γαλλοβρετανικό Concorde αποσύρθηκε οριστικά από τους αιθέρες το 2003, αφήνοντας την εποχή των εμπορικών, υπερηχητικών πτήσεων στο παρελθόν.
Το Concorde ήταν ένα τεχνολογικό θαύμα. Ωστόσο, ο περιορισμένος αριθμός επιβατών που μπορούσε να μεταφέρει, σε συνδυασμό με το κολοσσιαίο κόστος του και την μεγάλη ηχορύπανση που προκαλούσε, το οδήγησαν τελικά στο περιθώριο.
Τώρα, μία αμερικανική εταιρεία με έδρα το Κολοράντο, η Boom Supersonic, ανακοίνωσε ότι παίρνοντας τη σκυτάλη από το Concorde φιλοδοξεί να «αναστήσει» τις εμπορικές υπερηχητικές πτήσεις – διορθώνοντας όμως τα κακώς κείμενα όσον αφορά την εξοικονόμηση κόστους και τη βιωσιμότητα. Για τον σκοπό αυτό, αναπτύσσει το Overture, ένα υπερηχητικό αεροσκάφος που θα μεταφέρει 65-88 επιβάτες σε 500 διαφορετικούς προορισμούς, στο μισό χρόνο σε σύγκριση με τα συμβατικά εμπορικά αεροσκάφη, αλλά με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και κόστη συντήρησης.
Σύμφωνα με τον Blake Scholl, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Boom Supersonic, η εταιρεία στοχεύει να αναπτύξει ένα αεροσκάφος, που θα επιτυγχάνει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα (“carbon-neutral”), χρησιμοποιώντας εναλλακτικά καύσιμα τα οποία θα καταναλώνουν την ίδια ποσότητα άνθρακα με αυτή που εκπέμπεται κατά τη διάρκεια της πτήσης, σε αντίθεση με το ιδιαίτερα ενεργοβόρο Concorde.
Προσχέδιο της πολυτελούς καμπίνας του Overture. Διαβάστε περισσότερα για τις καμπίνες των αεροσκαφών στο άρθρο «Έτσι θα είναι οι καμπίνες των αεροπλάνων στο κοντινό μέλλον».
Το Overture θα βρίσκεται στον αέρα το 2026 αλλά οι επιβατικές πτήσεις του δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν το 2030. Η United Airlines έχει ήδη ανακοινώσει την παραγγελία 50 Boom Overture προκειμένου να επιστρέψει στις υπερηχητικές εμπορικές πτήσεις μετά το κενό που άφησε το Concorde.
Ένας βασικός μακροπρόθεσμος στόχος της Boom Supersonic είναι η εξοικονόμηση κόστους έτσι ώστε οι πτήσεις με το Overture να είναι προσβάσιμες σε όλους. Σύμφωνα με τον Scholl «Τη δεκαετία του 1990, ένα ταξίδι μετ’ επιστροφής με το Concorde, μπορεί να κόστιζε και 12.000 δολάρια, καθιστώντας το απλησίαστο για τους περισσότερους από εμάς. Εμείς στοχεύουμε να κάνουμε εφικτή την πτήση οπουδήποτε στον κόσμο σε τέσσερις ώρες και για μόλις 100 δολάρια».
Όπως υποστηρίζει ο Scholl, ο στόχος αυτός είναι εφικτός αλλά θα χρειαστούν κάποιες δεκαετίες για την επίτευξή του. «Ή θα αποτύχουμε ή θα αλλάξουμε τον κόσμο» δήλωσε ο Scholl. «Το εμπόδιο του χρόνου είναι αυτό που μας κρατά προς το παρόν μακριά από το στόχο μας. Γι’ αυτό πιστεύω ότι πριν από το φράγμα του ήχου, πρέπει να σπάσουμε το φράγμα του χρόνου».