Καθώς οι μετακινήσεις και η εύρεση χώρου στάθμευσης γίνονται όλο και πιο δύσκολες στις πόλεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρατεύουν τη φαντασία για να δώσουν πρακτικές λύσεις σε ζητήματα καθημερινής τρέλας.
Καθώς οι μετακινήσεις και η εύρεση χώρου στάθμευσης γίνονται όλο και πιο δύσκολες στις πόλεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιστρατεύουν τη φαντασία για να δώσουν πρακτικές λύσεις σε ζητήματα καθημερινής τρέλας.
Εάν οδηγείτε σε αστικό περιβάλλον, είναι βέβαιο ότι κάποια –ή κάθε στιγμή– θα έχετε έρθει αντιμέτωποι με τα προβλήματα της υπερβολικής κίνησης και της έλλειψης χώρων στάθμευσης.
Τα μικρά και ευέλικτα οχήματα έχουν τη δυναμική να αποτελέσουν το μέλλον της μετακίνησης σε αστικό περιβάλλον. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο «Είναι το microcar το μέλλον της μετακίνησης στην πόλη;».
Είναι ενδεικτικό ότι ο μέσος οδηγός που κινείται στην Αθήνα καταναλώνει 70 ώρες ετησίως λόγω της κίνησης στους δρόμους. Επιπρόσθετα, η ελληνική πρωτεύουσα καταλαμβάνει την 30η θέση στην κατάταξη των πλέον πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως, σύμφωνα με τα ευρήματα διεθνούς έρευνας για τις μεταφορές και την κυκλοφοριακή συμφόρηση στις πόλεις.
Στο πλαίσιο αυτό, ένα αυτοκίνητο που γίνεται πατίνι ακούγεται ως ένα πραγματικά ανακουφιστικό σενάριο για τους κατοίκους μεγαλουπόλεων όπως η Αθήνα.
Το πρωτότυπο όχημα σχεδίασε ένας φοιτητής που συμμετείχε σε ένα ακαδημαϊκό project με την υποστήριξη της AUDI. Πρόκειται για ένα compact αυτοκίνητο που μπορεί να μεταμορφωθεί σε Segway, χωρίς οι επιβάτες να χρειαστεί να σηκωθούν από τις θέσεις τους.
Χάρη σε έναν διακόπτη, το AUDI Vista όπως ονομάστηκε, αλλάζει μορφή ενώ οι μηχανισμοί των καθισμάτων προσαρμόζονται αυτόματα στην αναδίπλωση. Επιπρόσθετα, το όχημα είναι κάμπριο από επιλογή: Η σχεδίαση του αυτοκινήτου χωρίς οροφή –παράλληλα με την Segway διάστασή του– προσφέρει πανοραμική θέα στους επιβάτες.
Ο εμπνευστής του AUDI Vista, Hyunsik Moon, αναφέρει ότι το όχημα σχεδιάστηκε προκειμένου να μεταφέρει τέσσερα άτομα με την ίδια εμπειρία μετακίνησης. Φαντάστηκε τους επιβάτες καθισμένους ανά δύο, πλάτη με πλάτη, ώστε να υπάρχει περισσότερος χώρος για τα πόδια τους, καθώς και να είναι δυνατή η αναδίπλωση του οχήματος.
Καθώς ο κόσμος παλεύει με την αστικοποίηση και την αυξανόμενη ιδιοκτησία αυτοκινήτων, η έλλειψη χώρων στάθμευσης και τα κυκλοφοριακά αδιέξοδα, έχουν γίνει πλέον ζητήματα καθημερινής τρέλας για τους πολίτες. Ακόμα και εκείνους που δεν οδηγούν – μια ματιά στα γεμάτα αυτοκίνητα πεζοδρόμια θα σας πείσει.
Στο πλαίσιο αυτό, η επιλογή ενός μικρότερου οχήματος, όπως το AUDI Vista, έχει πολλά πλεονεκτήματα: Μπορεί να ελίσσεται καλύτερα στην κίνηση αλλά και σε στενούς δρόμους, είναι πιο εύκολο στο παρκάρισμα, και παρά το μικρό του μέγεθος μπορεί να μεταφέρει μέχρι τέσσερα άτομα. Παράλληλα, δεν είναι ρυπογόνο: Πρόκειται για concept ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Εκτός από τα μικρά οχήματα, ανακούφιση στις αστικές μετακινήσεις αναμένεται να φέρει η έλευση των ιπτάμενων ταξί. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο «Ιπτάμενα ταξί; Ναι παρακαλώ. Πότε έρχονται στην Ελλάδα;».
Το AUDI Vista βρίσκεται ακόμη σε θεωρητικό επίπεδο και πιθανότατα δεν θα ξεκινήσει σύντομα η μαζική παραγωγή του. Εντούτοις, ως μοντέλο είναι ενδεικτικό του γενικού ενδιαφέροντος αλλά και των προθέσεων του σχεδιαστή του να εξερευνήσει νέους τρόπους προσέγγισης της κινητικότητας.
Γι’ αυτό και ελπίζουμε να γίνει από θεωρία - πράξη, καθώς και να δούμε παρόμοιες προτάσεις για την επίλυση των σημαντικών προβλημάτων μετακίνησης που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι στις μεγαλουπόλεις.