Ένας εμπνευσμένος διαγωνισμός που μας δίνει πολλούς ακόμη λόγους για να πετάμε ολοένα και πιο συχνά.
Ένας εμπνευσμένος διαγωνισμός που μας δίνει πολλούς ακόμη λόγους για να πετάμε ολοένα και πιο συχνά.
Παρά την εντυπωσιακή πρόοδο της αεροβιομηχανίας και τα αεροσκάφη προηγμένης τεχνολογίας που πετούν στους αιθέρες, οι επιβάτες συνεχίζουν να γκρινιάζουν για τις συνθήκες πτήσης. Δικαίως. Γιατί οι καμπίνες των αεροσκαφών έχουν εκσυγχρονιστεί ελάχιστα. Τα καθίσματα παραμένουν άβολα, ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες δεν αυξάνεται (και σε αρκετές περιπτώσεις μειώνεται), ενώ οι όποιες ανέσεις εξαντλούνται στις κατά πολύ ακριβότερες θέσεις (business ή πρώτη θέση).
Ένας ανεξάρτητος οργανισμός με έδρα στη Γερμανία φιλοδοξεί να αλλάξει αυτό το δεδομένο και οργανώνει τον ετήσιο διαγωνισμό «Crystal Cabin» με στόχο την επανεφεύρεση της καμπίνας του αεροσκάφους, αλλά και πολλών ακόμη πτυχών των αεροπορικών ταξιδιών. Οι συμμετοχές φέτος ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο: Υποβλήθηκαν 150 διαφορετικές ιδέες από 21 χώρες. Οι περισσότερες από αυτές είναι αρκετά εντυπωσιακές και πολύ θα θέλαμε να τις δούμε να εφαρμόζονται σύντομα.
Η πρόταση της DAEP (Dubai Aviation Engineering) θα καθιστά πανεύκολη και ταχύτατη τη διαμόρφωση της καμπίνας του αεροσκάφους, σύμφωνα με τις επιθυμίες της αεροπορικής εταιρείας ή και των επιβατών. Το project «Retractable Aircraft Cabin» προβλέπει την αναδιαμόρφωση της καμπίνας ώστε να μπορεί φιλοξενήσει από ένα σπα μέχρι ένα pop-up εστιατόριο ή οτιδήποτε άλλο βάλει η φαντασία. Κι όλα αυτά θα μπορούν να γίνουν ενώ το αεροσκάφος βρίσκεται στο έδαφος για ανεφοδιασμό, ώστε να είναι πανέτοιμο για την επόμενη πτήση.
Εμπνευσμένη είναι και η πρόταση της AerQ που προβλέπει αντικατάσταση των παραδοσιακών μεθόδων διαχωρισμού της business από την οικονομική θέση. Αντί για τα ταλαιπωρημένα κουρτινάκια ή τα άλλου είδους χωρίσματα, σχεδίασαν ένα φουτουριστικό σύστημα προβολής. Σε αυτό θα αναγράφονται χρήσιμες πληροφορίες ενώ παράλληλα θα δημιουργείται η αίσθηση του ανοιχτού χώρου και της άρσης των περιορισμών μεταξύ των θέσεων. Και όπως λένε οι σχεδιαστές του, πιθανότατα θα αμβλύνει το αίσθημα της κλειστοφοβίας πολλών επιβατών.
Δικαίωμα στην άπλα (και στην ξάπλα!) δεν έχουν μόνο οι επιβάτες της πρώτης θέσης. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζονται οι σχεδιαστές ενός μηχανισμού επέκτασης των καθισμάτων της οικονομικής σε μια μεγάλη ενιαία επιφάνεια που κάλλιστα γίνεται κρεβάτι. Αν και για λόγους χωρητικότητας το concept της Adient δεν μπορεί να λειτουργήσει στο σύνολο των καθισμάτων, θα μπορούσε να αξιοποιείται από οικογένειες με μικρά παιδιά που συνήθως θέλουν να κοιμούνται εν πτήσει.
[Από αριστερά]: H Earth Bay προτείνει τη μετατροπή του χώρου αποσκευών σε πανοραμικό χώρο προβολής. | H πρόταση της Safran για τις τετραθέσιες καμπίνες των αεροταξί της Uber. | Μια ιδέα της Oman Air για να προσφέρει ακόμη περισσότερη άνεση στους επιβάτες της.