Ακόμη και οι μεγάλοι κατασκευαστές στρέφονται στις οικονομικές και οικολογικές ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες.
Ακόμη και οι μεγάλοι κατασκευαστές στρέφονται στις οικονομικές και οικολογικές ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες.
Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κερδίζουν διαρκώς έδαφος, καθώς οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές υιοθετούν την τάση, ενώ ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο τα επιλέγουν για τις μετακινήσεις τους. Οι μοτοσυκλέτες, από την άλλη, δεν έχουν ακολουθήσει ακόμη το trend είτε γιατί οι κατασκευαστές δεν θέλουν να «αλλοιώσουν» τη συνταγή που τους καθιέρωσε στην αγορά, είτε γιατί οι καταναλωτές δεν θεωρούν ότι τα ηλεκτροκίνητα δίκυκλα θα καλύψουν τις απαιτήσεις τους.
Η κατάσταση αυτή, όμως, φαίνεται αλλάζει με δεκάδες κατασκευαστές να λανσάρουν στην αγορά ποιοτικά και ιδιαίτερα αποδοτικά δίκυκλα. Όπως δείχνουν σχετικές μελέτες, η αγορά των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών αναμένεται να αναπτυχθεί κατά τουλάχιστον 40% την επόμενη τριετία.
Σύμφωνα με τη Statista μέσα στην επόμενη πενταετία θα πωληθούν πάνω από 40 εκατομμύρια μονάδες, ενώ άλλοι αναλυτές κάνουν λόγο για υπερδιπλασιασμό των πωλήσεων σε άξονα δεκαετίας.
Η φουτουριστική J1 της αυστριακής Johammer είναι μια ηλεκτροκίνητη μηχανή με αυτονομία μπαταριών που ξεπερνά τα 200 χλμ.
Στη μικρή συγκριτικά αγορά των ηλεκτροκίνητων δίκυκλων κυριαρχούν τα τελευταία χρόνια μικρότερες εταιρείες, όπως η Zero Motorcycles, η Victory Motorcycles, η Alta, η Z Electric κ.ά.
Τους τελευταίους μήνες όμως παρατηρείται ιδιαίτερο ενδιαφέρον και από μεγάλους κατασκευαστές με μεγάλη παράδοση στα «συμβατικά» βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα μοντέλα. Η Harley-Davidson, για παράδειγμα, είναι έτοιμη να λανσάρει την πρώτη της ηλεκτροκίνητη μηχανή. Το δίκυκλο που παρουσιάστηκε ως concept με την ονομασία “Project LiveWire” αναμένεται να μπει σε μαζική παραγωγή κατά τη διάρκεια του 2019, σηματοδοτώντας μια κομβική αλλαγή για τη θρυλική φίρμα.
Εκτός όμως από τη Harley-Davidson, ένας ακόμη εμβληματικός κατασκευαστής δίκυκλων στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση. Η Yamaha παρουσίασε πρόσφατα το ηλεκτρικό μοντέλο TY-E, το οποίο μάλιστα συμμετείχε σε πρωτάθλημα Trial στην Ιαπωνία.
Εξάλλου, η ιταλική MV Agusta ετοιμάζεται να αναβιώσει τον θρύλο της Cagiva με ένα ηλεκτροκίνητο μοντέλο, ενώ η Kymco που διαθέτει ήδη μεγάλη εμπειρία στα ηλεκτροκίνητα scooters, αναμένεται να επενδύσει και σε μοντέλα περισσότερων κυβικών και μεγαλύτερων απαιτήσεων. Το ανανεωμένο ηλεκτρικό scooter (υψηλότατων όμως απαιτήσεων) C Evolution παρουσίασε πρόσφατα και η BMW.
Όλα λοιπόν δείχνουν ότι η ηλεκτροκίνηση σύντομα θα επεκταθεί και στους δύο τροχούς, δημιουργώντας καλύτερες προϋποθέσεις για την προστασία του περιβάλλοντος (και της τσέπης μας).