Ακόμη κι αν δεν δούμε ποτέ το concept της BMW στους δρόμους, σίγουρα θα προσφέρει πολλά στην ασφάλεια των αναβατών στη νέα εποχή των μετακινήσεων.
Ακόμη κι αν δεν δούμε ποτέ το concept της BMW στους δρόμους, σίγουρα θα προσφέρει πολλά στην ασφάλεια των αναβατών στη νέα εποχή των μετακινήσεων.
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα έχουν ήδη βγει στους δρόμους για δοκιμαστικές (και όχι μόνο) διαδρομές δημιουργώντας ελπίδες για τη μετάβαση σε μια πιο ασφαλή και άνετη εποχή για τις μετακινήσεις. Αρκετοί εκφράζουν αμφιβολίες για το πόσο σύντομα θα δούμε πλήρως αυτόνομα οχήματα χωρίς οδηγό – και κυρίως, αν είναι σκόπιμο.
Σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όμως, προετοιμάζονται πυρετωδώς για την επόμενη μέρα. Αυτά όμως είναι γνωστά και τα έχουμε αναλύσει εκτενώς στο Pencil on the moon. Αυτά που δεν είναι εξίσου γνωστά είναι τα τεκταινόμενα στον χώρο των δύο τροχών. Η πιθανότητα μιας αυτο-οδηγούμενης μοτοσυκλέτας έχει διερευνηθεί εκτενώς, αλλά για προφανείς λόγους δεν έχει προχωρήσει πέρα από το στάδιο των concept.
Πρόσφατα, η BMW παρουσίασε το πρώτο της μοντέλο που προχωράει (και ευτυχώς σταματάει!) χωρίς να απαιτεί την παρουσία οδηγού. Η BMW R1200 GS εμφανίστηκε πριν μερικούς μήνες να κάνει τις «αυτόνομες βόλτες» της σε ένα πάρκινγκ.
Η μηχανή αναπτύχθηκε από μια ομάδα εξειδικευμένων μηχανικών του γερμανικού ομίλου με επικεφαλής τον Stefan Hans και όσοι την έχουν δει «εν δράσει» εκφράζουν τον θαυμασμό τους. Το δίτροχο όχι απλώς προχωράει χωρίς οδηγό, αλλά εκκινεί και σταματά, επιταχύνει, επιβραδύνει και φρενάρει χωρίς να απαιτεί ανθρώπινη παρέμβαση.
Μια εξίσου εντυπωσιακή διάσταση της κατασκευαστικής διαδικασίας είναι ότι όλο σχεδόν το σασί της μηχανής και πολλά από τα αξεσουάρ κατασκευάζονται με τη βοήθεια 3D εκτύπωσης, μέσω της οποίας κατασκευάστηκαν εξαρτήματα που θα ήταν πολύ δύσκολο ή αδύνατο να παραχθούν με οποιονδήποτε άλλο τρόπο.
Βασικό της χαρακτηριστικό είναι η επικοινωνία V2V (Vehicle-To-Vehicle: όχημα-με-όχημα), η οποία συνιστά έναν από τους θεμελιώδεις πυλώνες της αυτόνομης οδήγησης, καθώς θα ενισχύσει σημαντικά την ασφάλεια. Πρόκειται για την τεχνολογία που επιτρέπει στα αυτοκίνητα να «επικοινωνούν» μεταξύ τους, μέσω αυτόνομης συχνότητας, όπως τα δίκτυα Wi-Fi.
Παρά το έντονο hype που δημιουργήθηκε με αφορμή αυτό το λανσάρισμα, οι ιθύνοντες της BMW έχουν δηλώσει σε όλους τους τόνους ότι δεν αποσκοπούν στο εμπορικό λανσάρισμα μιας πλήρως αυτόνομης μοτοσικλέτας. Αντίθετα, κατασκεύασαν το συγκεκριμένο μοντέλο ως ένα πρότυπο που θα αξιοποιηθεί ως «οδηγός»: μια πλατφόρμα δηλαδή που θα επιτρέψει τη μελλοντική ανάπτυξη των συναφών τεχνολογιών, λειτουργιών και συστημάτων, με απώτερο στόχο την ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση των δίτροχων.
Για παράδειγμα, τα προηγμένα συστήματα θα μεγιστοποιούν την ασφάλεια ειδικά σε διασταυρώσεις και σε σημεία με περιορισμένη ορατότητα (π.χ. τυφλά σημεία), αλλά και σε περιπτώσεις που απαιτείται ένα απότομο φρενάρισμα. Εξάλλου, η διαρκής συγκέντρωση και επεξεργασία δεδομένων επιτρέπει στον αναβάτη να ανιχνεύσει εγκαίρως πιθανώς επικίνδυνες καταστάσεις, χωρίς να σταματήσει να απολαμβάνει την εμπειρία οδήγησης.