Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία που στοχεύει στην αειφόρο μετακίνηση στις πόλεις
Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία που στοχεύει στην αειφόρο μετακίνηση στις πόλεις
Μια κοινοπραξία 14 εταιρειών με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία προκειμένου να δημιουργήσει τα compact ηλεκτρικά οχήματα του μέλλοντος. Βασικό τους μέλημα είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση «ελαφρών» οχημάτων πόλης που αξιοποιούν «πράσινες» μορφές ενέργειας.
Στόχος είναι η μεσοπρόθεσμη μετάβαση σε μια εποχή έξυπνης, οικολογικής και αειφόρου μετακίνησης, αλλά το στοίχημα είναι αρκετά περίπλοκο. Γι’ αυτό και επιστρατεύονται μεγάλα ονόματα του κλάδου υπό την εποπτεία της Piaggio και της KTM, ενώ ο ACEM (Σύνδεσμος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών) καλεί όλα τα μέλη του να συμπράξουν.
Οι υπόλοιποι μετέχοντες είναι οι: AIT-Austrian Institute of Technology, IDIADA, Bosch, Kiska, Marelli, RE:Lab, Ricardo και τα Πανεπιστήμια της Φλωρεντίας, της Πίζας (Ιταλία), της Πράγας (Τσεχία), του Warwick (Ην. Βασίλειο) και Wamtechnik (Πολωνία).
Η κοινοπραξία RESOLVE project επέδειξε πρόσφατα τρία compact ELV (Electric L-category Vehicles) οχήματα, με καινοτόμο σχεδιασμό και εναλλακτική προσέγγιση σε όσα ξέραμε για τα δίτροχα και τα τετράτροχα.
Οι δύο προσεγγίσεις έχουν κοινά σημεία, αλλά και διαφορές – το πρώτο π.χ. ενσωματώνει σύστημα μετάδοσης κίνησης με μηχανικό διαφορικό και κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ το δεύτερο διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό χωρίς σύστημα μετάδοσης κίνησης.
Τα Demonstrator D1 και D2 είναι τετράτροχα σκούτερ (κατηγορίας L2e και L6e) με σκέπαστρο. Κατασκευάζονται με χαμηλού κόστους, αρθρωτά (άρα επεκτάσιμα και εναλλάξιμα) ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Οι μπαταρίες τους είναι ειδικά σχεδιασμένες για την εν λόγω εφαρμογή, ενώ επιτρέπουν την εύκολη και γρήγορη επαναφόρτιση.
Τα πλεονεκτήματά τους, σύμφωνα με την κοινοπραξία, εντοπίζονται στην ασφάλεια που προσφέρουν, το φιλικότερο προς το περιβάλλον προφίλ και προφανώς το χαμηλότερο κόστος τους. Αξιοποιούν μάλιστα έναν ειδικό αλγόριθμο που βελτιώνει τον χειρισμό και τη σταθερότητα του οχήματος. Τα χειριστήρια που βρίσκονται στο τιμόνι επιτρέπουν την αλληλεπίδραση του οδηγού και βελτιώνουν την εμπειρία οδήγησης, ενώ η λειτουργία Smart Range Management επιτρέπει την ενεργό ανάμιξη του χρήστη
Παρότι το βασικό μέλημα της κοινοπραξίας είναι το χαμηλό κόστος, προς το παρόν δεν μπορούν να παραχθούν και να κυκλοφορήσουν μαζικά. Επίσης, προορίζονται αυστηρά για κίνηση στην πόλη λόγω του περιορισμένου εύρους τους, της συγκεκριμένης εμβέλειας της μπαταρίας (100 χιλιόμετρα για το πρώτο και 80 χιλιόμετρα για το δεύτερο) και των ταχυτήτων που πιάνουν (έως 45 χλμ./ ώρα).
Τα μειονεκτήματα αυτά, βέβαια, εντοπίζονται στα πρώτα βήματα του εγχειρήματος και σύμφωνα με τους εμπνευστές του, σύντομα θα αμβλυνθούν, ώστε να βαδίσουμε (ή καλύτερα, να οδηγήσουμε) προς την εποχή των πράσινων και ασφαλών μετακινήσεων.