Το ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης θα μεταφέρει ταυτόχρονα μέχρι και 40 επιβάτες και αναμένεται να ξεκινήσει τις πτήσεις του το 2024.
Το ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης θα μεταφέρει ταυτόχρονα μέχρι και 40 επιβάτες και αναμένεται να ξεκινήσει τις πτήσεις του το 2024.
Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, τα τελευταία χρόνια ακούμε όλο και συχνότερα για νέους και πρωτότυπους εναέριους τρόπους μεταφοράς. Από το Celera 500L, το εξαθέσιο αεροσκάφος που έχει τη δυνατότητα να πετάει με την ταχύτητα ενός αεριωθούμενου αεροπλάνου, μέχρι το ιπτάμενο VTOL ασθενοφόρο της Νέας Υόρκης, πολυάριθμες νεοφυείς επιχειρήσεις εργάζονται παγκοσμίως προκειμένου να μετατρέψουν τους αιθέρες σε οδικά δίκτυα.
Ωστόσο, τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα προορίζονται προς το παρόν για περιορισμένο αριθμό επιβατών. Στο πλαίσιο αυτό, μία νεοφυής εταιρεία αποφάσισε να στοχεύσει κυριολεκτικά ψηλότερα!
Ο λόγος για την εταιρεία Kelekona, η οποία με έδρα τη Νέα Υόρκη, αναπτύσσει ένα ηλεκτρικό όχημα κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOL) που μεταφέρει ταυτόχρονα μέχρι και 40 επιβάτες.
Ο Braeden Kelekona συνέλαβε την ιδέα για το ιπτάμενο λεωφορείο περνώντας ώρες στοιβαγμένος στο μετρό της Νέας Υόρκης με το οποίο μετακινούνται εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά. Τουλάχιστον μέχρι πριν ξεσπάσει η πανδημία.
Δεδομένου του περιορισμένου εναέριου χώρου της Νέας Υόρκης, ο Braeden συνειδητοποίησε ότι όταν οι μεταφορές με ιπτάμενα ταξί που αναπτύσσονται σήμερα γίνουν προσιτές στο επιβατικό κοινό, τα προβλήματα κυκλοφορίας και συμφόρησης θα μεταφερθούν από τη γη στον ουρανό, ειδικά στις μεγαλουπόλεις. Στο πλαίσιο αυτό αποφάσισε να δημιουργήσει ένα ιπτάμενο ηλεκτρικό όχημα που θα μπορεί να μεταφέρει ταυτόχρονα μέχρι και 40 επιβάτες.
Το αποτέλεσμα είναι ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος κάθετης απογείωσης και προσγείωσης που μοιάζει με ιπτάμενο δίσκο ή φουτουριστικό φουσκωτό. Η εκτυπωμένη σε 3D printer άτρακτός του θα είναι κατασκευασμένη από συνθετικά και αλουμινένια υλικά, ενώ θα περιλαμβάνει μια «γιγάντια» μπαταρία που θα του επιτρέπει αρκετές ώρες πτήσεις με χαμηλότερους ρύπους.
Σύμφωνα με τους ειδικούς του κλάδου των αερομεταφορών, τα eVTOL οχήματα όπως και τα delivery drones, αξιοποιούν τεχνολογίες που θα μπορούσαν να παρομοιαστούν με τη «Γάτα του Σρέντινγκερ»: βρίσκονται παντού και πουθενά ταυτόχρονα. Πολυάριθμες εταιρείες εργάζονται πυρετωδώς για την ανάπτυξή τους, αλλά τα αποτελέσματα μέχρις στιγμής δεν είναι πρακτικά βιώσιμα.
Η αξιοποίηση του ιπτάμενου λεωφορείου για τη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού, στρατιωτών ή ολόκληρων διμοιριών, βρίσκεται επίσης στα σχέδια της εταιρείας. Από την άλλη πλευρά, ένα drone που σχεδιάστηκε για τον στρατό, αναμένεται να εισέλθει στο χώρο των εμπορικών αερομεταφορών. Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο «Η επανάσταση των delivery drones ξεκινάει με το ελικόπτερο ΤΙΤΑΝ».
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Braeden Kelekona, τα πρώτα δρομολόγια του ιπτάμενου λεωφορείου θα ξεκινήσουν την επόμενη χρονιά μεταφέροντας αρχικά μόνο φορτία, ενώ μέχρι το 2024 θα μπουν σε τροχιά και οι επιβατικές πτήσεις, εφόσον η εταιρεία λάβει την ανάλογη πιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας.