Ένας μονόδρομος με παρεκκλίσεις και προκλήσεις
Αν και η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση φαντάζει πλέον μονόδρομος, δεν λείπουν οι ανησυχίες για τις παρεκκλίσεις και τις προκλήσεις που εγκυμονεί.
Αφενός, για λελογισμένη χρήση των δυνατοτήτων της: Μπορούν οι μαθητές και οι μαθήτριες να τη χρησιμοποιούν με υπευθυνότητα, εστιάζοντας στην κριτική σκέψη και την ηθική εφαρμογή; Θα καταφέρουν να δαμάσουν τον πειρασμό της λογοκλοπής, καθώς και της υπερβολικής εξάρτησης από το περιεχόμενο που δημιουργούν, παραδείγματος χάρη, τα μοντέλα Δημιουργικής Τεχνητής Νοημοσύνης;
Από την άλλη, δεοντολογικά ζητήματα όπως το απόρρητο δεδομένων και η αλγοριθμική μεροληψία, ήδη απασχολούν την επιστημονική και την εκπαιδευτική κοινότητα. Πώς θα διασφαλίσουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται υπεύθυνα και δίκαια, αποφεύγοντας τη δημιουργία νέων ψηφιακών χασμάτων;
Είναι η τεχνητή νοημοσύνη το μέλλον της εκπαίδευσης; Η εν λόγω έννοια έχει εισβάλλει για τα καλά στη ζωή μας και καταπώς φαίνεται αξιοποιείται ήδη με πολλούς τρόπους που ενδεχομένως δεν μπορούμε καν να φανταστούμε, ακόμα και στο πεδίο της εκπαίδευσης. Πρόκειται για ένα ισχυρό εργαλείο που δύναται να μεταμορφώσει ριζικά τον τρόπο που διδάσκουμε και διδασκόμαστε, δημιουργώντας επαναστατικά, νέα δεδομένα για μαθητές και εκπαιδευτικούς.