Η πρώτη χριστουγεννιάτικη κάρτα απεστάλη στη Βικτωριανή Αγγλία το 1843. Από τότε έχουν αλλάξει πάρα πολλά στον τρόπο που επικοινωνούμε και γιορτάζουμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα τα Χριστούγεννα!
Η πρώτη χριστουγεννιάτικη κάρτα απεστάλη στη Βικτωριανή Αγγλία το 1843. Από τότε έχουν αλλάξει πάρα πολλά στον τρόπο που επικοινωνούμε και γιορτάζουμε με τα αγαπημένα μας πρόσωπα τα Χριστούγεννα!
Τα Χριστούγεννα του 1843, απηυδισμένος από το φόρτο ευχετήριων γραμμάτων που είχε να απαντήσει, ο Sir Henry Cole, ένας πολυπράγμων βρετανός δημόσιος υπάλληλος, εφευρέτης και προστάτης των τεχνών, ζήτησε από τον ζωγράφο John Callcott Horsley να σχεδιάσει μία κάρτα με χριστουγεννιάτικο θέμα και ευχές ώστε να απαντήσει μια και καλή σε όλους τους γνωστούς του. Έτσι δημιουργήθηκε η πρώτη χριστουγεννιάτικη κάρτα, η αποστολή της οποίας εξελίχθηκε σύντομα σε μία πολύ δημοφιλή παράδοση.
Σχεδόν δύο αιώνες μετά, οι άνθρωποι συνεχίζουν να στέλνουν ευχετήριες κάρτες για τα Χριστούγεννα και την πρωτοχρονιά. Ωστόσο, οι ίδιες οι κάρτες έχουν αλλάξει ριζικά, ιδιαίτερα τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Με την εμφάνιση του διαδικτύου, οι τυπωμένες κάρτες αντικαταστάθηκαν από ηλεκτρονικές, ενώ με την έλευση της κινητής τηλεφωνίας, οι κάρτες έδωσαν τη θέση τους στα γραπτά μηνύματα.
Η διάδοση των smartphones, έδωσε τα ηνία στις βιντεοκλήσεις και τα social media κατήργησαν κάθε εμπόδιο, καθιστώντας ακόμα πιο εύκολη την προβολή μίας φαντασμαγορικής κάρτας σε εκατοντάδες άτομα ταυτόχρονα. Μπορείτε μάλιστα να σχεδιάσετε τις κάρτες σας κατά βούληση.
Κάποιοι διατηρούν τις ενστάσεις τους για τον μαζικό αυτό τρόπο αποστολής ευχών και αναπολούν τους πιο εξατομικευμένους τρόπους επικοινωνίας του παρελθόντος. Ωστόσο, η εξέλιξη της τεχνολογίας κατήργησε γεωγραφικά και χρονολογικά εμπόδια και εξοικονόμησε εκατομμύρια τόνους χαρτιού, κάνοντας την επικοινωνία πιο «πράσινη».
Η παράδοση του να δίνεις και να λαμβάνεις δώρα την περίοδο των Χριστουγέννων, έχει επίσης αλλάξει σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες. Ο μύθος του Άγιου Βασίλη παραμένει αναλλοίωτος για τα παιδιά, από τότε που η μαζική παραγωγή ήταν ακόμη στα σπάργανα και τα δώρα ήταν χειροποίητα και μοναδικά, γι’ αυτό και κατά τον προηγούμενο αιώνα, την περίοδο των γιορτών μεγάλοι και μικροί συνέρρεαν στα καταστήματα προκειμένου να ψωνίσουν τα δώρα τους.
Ωστόσο, η αλματώδης ανάπτυξη του κλάδου των logistics, μέσω της τεχνολογίας, μετέτρεψε τον πλανήτη σε μία παγκόσμια χριστουγεννιάτικη αγορά και πλέον τα εορταστικά ψώνια στα καταστήματα έχουν αντικατασταθεί σε μεγάλο βαθμό από τις ηλεκτρονικές αγορές. Ειδικά τη φετινή εορταστική περίοδο αναμένεται ακόμη μεγαλύτερη στροφή στις ηλεκτρονικές αγορές. 2 στους 3 καταναλωτές διεθνώς αναμένεται να κάνουν όλα τα ψώνια τους διαδικτυακά.
Η τεχνολογία κατέστησε δυνατή την ένωση οικογενειών και φίλων, σε οποιοδήποτε μέρος της χώρας ή του πλανήτη και αν βρίσκονται. Οι βιντεοκλήσεις και οι συνομιλίες σε εφαρμογές όπως το WhatsApp, το Zoom και το Viber επιτρέπουν στις οικογένειες να μπορούν να γιορτάσουν μαζί τα Χριστούγεννα και την πρωτοχρονιά, ακόμα και όταν τα μέλη της οικογένειας ζουν διάσπαρτα σε όλο τον κόσμο.
Ειδικότερα εν καιρώ πανδημίας, οπότε και η κοινωνική απόσταση επιβάλλεται, δεν είναι ανακουφιστικό να μπορείτε να ακούτε τα κάλαντα από τους μικρούς σας φίλους σε βιντεοκλήση ενώ παράλληλα να παραγγέλνετε διαδικτυακά τα δώρα για τους αγαπημένους σας με απευθείας παράδοση στην οικία τους;