Μια λύση AI για σπουδαστές και εκπαιδευτικούς που τα βάζουν καθημερινά με τους περισπασμούς και τα χαμηλά επίπεδα συγκέντρωσης.
Μια λύση AI για σπουδαστές και εκπαιδευτικούς που τα βάζουν καθημερινά με τους περισπασμούς και τα χαμηλά επίπεδα συγκέντρωσης.
Ένα εξελιγμένο λογισμικό που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση αξιοποιείται για να καταγράψει το αν και κατά πόσο οι μαθητές και οι φοιτητές παραμένουν συγκεντρωμένοι στην τάξη.
Το πάγιο πρόβλημα των αφηρημένων φοιτητών δεν μπορεί βέβαια να λυθεί με ένα software, αλλά οι δημιουργοί του Nestor αισιοδοξούν ότι θα βοηθήσει διδάσκοντες και διδασκόμενους να αποκομίσουν το μέγιστο από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ο «εγκέφαλος» της εφαρμογής Marcel Saucet δήλωσε ότι σκοπός δεν είναι η παρακολούθηση και καταγραφή των φοιτητών, αλλά η βελτίωση των επιδόσεών τους. Ωφελημένοι από τα ευρήματα του λογισμικού θα βγουν και οι καθηγητές που θα γνωρίζουν πού να εστιάζουν κατά τις παραδόσεις, ώστε να διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον των φοιτητών.
Το πρόγραμμα εφαρμόζεται ήδη σε δύο online τάξεις της γαλλικής οικονομικής σχολής ESG. Όπως δήλωσε ο επικεφαλής του προγράμματος σπουδών η επιτυχία του κατά την τρέχουσα σεζόν θα κρίνει αν θα χρησιμοποιηθεί και στις υπόλοιπες τάξεις του ιδρύματος.
Η εφαρμογή που αναπτύσσεται από την εταιρεία LCA Learning εστιάζει στην ανάλυση των χαρακτηριστικών και των κινήσεων του προσώπου. Ο αλγόριθμος που βασίζεται στην τεχνολογία της μηχανικής μάθησης καταγράφει το επίπεδο ενδιαφέροντος του εκάστοτε φοιτητή (από τις κινήσεις των ματιών και οι εκφράσεις τους) και προσαρμόζεται στην πορεία του χρόνου.
Οι φοιτητές θα συμμετέχουν οικειοθελώς, ενώ το υλικό θα αντλείται από τις web-cameras των υπολογιστών τους. Οι «απρόσεκτοι» δεν θα αντιμετωπίζουν οποιαδήποτε κύρωση, αλλά θα καλούνται να συμπληρώσουν κάποιο σύντομο κουίζ σχετικό με τη διάλεξη που παρακολουθούσαν (ή μάλλον δεν παρακολουθούσαν).
Ο λόγος που η εφαρμογή δοκιμάζεται πρώτα σε εξ αποστάσεως τάξεις, είναι ότι ο βαθμός συγκέντρωσης των φοιτητών στα MOOCs (μαζικά ανοιχτά διαδικτυακά μαθήματα) είναι σαφώς χαμηλότερος.
Όταν βέβαια το λογισμικό «ωριμάσει» και δοκιμαστεί ευρύτερα, θα μπορούσε να ενταχθεί και σε φυσικές τάξεις. Οι δημιουργοί της εφαρμογής έχουν εντάξει αυστηρούς κανόνες ασφαλείας και προστασίας προσωπικών δεδομένων, ούτως ώστε να ενθαρρύνουν ολοένα και περισσότερα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας να συμμετάσχουν στο project.
Ισχυρίζονται μάλιστα ότι τα δεδομένα των καταγραφών δεν αποθηκεύονται από την εταιρεία, ενώ ακόμη και κατά τη μεταφορά τους κρυπτογραφούνται με υπερσύγχρονα πρωτόκολλα ασφάλειας.