Wise Greece: το κοινωνικό αποτύπωμα της ελληνικής διατροφής

Wise Greece: το κοινωνικό αποτύπωμα της ελληνικής διατροφής

Η Μελίνα Ταπραντζή, Πρόεδρος της Wise Greece, που προωθεί την ελληνική διατροφή παγκοσμίως, μας εξηγεί πως μπορούμε να βοηθήσουμε στην εξασφάλιση βασικών διατροφικών ειδών για ευπαθείς ομάδες.

H Wise Greece είναι μία βραβευμένη μη κερδοσκοπική Κίνηση με διπλό σκοπό. Αφενός προωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο τα οφέλη της Ελληνικής διατροφής και την ποιότητα των ελληνικών τροφίμων, και αφετέρου «μετατρέπει» τα κέρδη από τις πωλήσεις τους σε τρόφιμα τα οποία διαθέσει σε κοινωνικά παντοπωλεία, συσσίτια, ορφανοτροφεία, σε παιδιά και συνανθρώπους μας με μεγάλη ανάγκη.

Ειδικότερα, η Κίνηση επιλέγει ποιοτικά προϊόντα μικρών και μεγάλων Ελλήνων παραγωγών και φροντίζει για την τοποθέτησή τους σε σημεία πώλησης στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Τα προϊόντα σηματοδοτούνται με το λογότυπο της Wise Greece και για κάθε πώληση, ο παραγωγός παραχωρεί μέρος των κερδών του στην Κίνηση, προκειμένου να επιτελέσει το κοινωνικό της έργο και να εκπληρώσει τον σκοπό της.

Όσο περισσότεροι λοιπόν καταναλωτές αγκαλιάζουν τα προϊόντα που συμμετέχουν στην Κίνηση και τα εντάσσουν στην καθημερινότητά τους, τόσα περισσότερα είδη πρώτης ανάγκης μπορεί να εξασφαλίζει η Wise Greece για Ιδρύματα και Οργανισμούς.

Video credit: Wise Greece

Πώς γεννήθηκε η Wise Greece

Για την Μελίνα Ταπραντζή, Πρόεδρο της Wise Greece, συνήθως όλα ξεκινούν όταν παρατηρείς κάτι που σε ενοχλεί στην καθημερινότητά σου: «Στη δική μου περίπτωση η ιδέα της Wise Greece γεννήθηκε στην καρδιά της οικονομικής κρίσης, το 2013, όπου επισκέφθηκα ένα κοινωνικό παντοπωλείο για να δώσω κάποια ρούχα που δεν χρειαζόμουν και είδα ότι αντί να έχουν τρόφιμα να δώσουν στους ωφελούμενους είχαν μόνο ξυραφάκια! Δουλεύοντας, λοιπόν, 10 χρόνια στο χώρο του marketing και της επικοινωνίας, άρχισα να σκέφτομαι όλο και περισσότερο τη βιώσιμη ανάπτυξη και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα της Wise Greece!».

Όπως μας εξήγησε η κ. Ταπραντζή, η ονομασία της Κίνησης προέκυψε λόγω των χαρακτηρισμών των ξένων ΜΜΕ και της ευρύτερης εικόνας που είχε δημιουργήσει τότε η οικονομικοπολιτική κατάσταση της Ελλάδας στο εξωτερικό: «Το 2012 όλοι συζητούσαν ότι η Ελλάδα αποτελεί κατά κάποιο τρόπο “το μαύρο πρόβατο” της Ευρώπης. Μέσα από την Wise Greece, ήθελα να αποδείξω ότι η χώρα που εφηύρε την λέξη σοφία μπορεί να είναι ακόμα σοφή παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει. Και κάπως έτσι προέκυψε η “Σοφή Ελλάδα”, η Wise Greece!».

Κοινωνική επιχειρηματικότητα & βιώσιμη ανάπτυξη

Η Wise Greece στηρίζεται λειτουργικά στο μοντέλο της «κοινωνικής επιχειρηματικότητας», μίας νέας τάσης στο πλαίσιο της οικονομίας, η οποία αντανακλά την ανάγκη αντιμετώπισης διαφόρων κοινωνικών προκλήσεων με δημιουργικό και βιώσιμο τρόπο.

Μελίνα Ταπραντζή: «Όταν ξεκίνησα τη Wise Greece, ο όρος “κοινωνική επιχειρηματικότητα” μου ήταν παντελώς άγνωστος και τον ανακάλυψα τυχαία διαβάζοντας ένα βιβλίο!»

final_wise1c

Σύμφωνα με την κ. Ταπραντζή, η κοινωνική επιχειρηματικότητα, δεν είναι ένας τόσο γνωστός όρος στην Ελλάδα: «Ουσιαστικά, κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι να δημιουργείς ένα επιχειρηματικό μοντέλο, για να λύσεις ένα σημαντικό κοινωνικό πρόβλημα. Ένα μοντέλο που δεν βασίζεται αποκλειστικά σε δωρεές για να λειτουργήσει, αλλά είναι αυτοχρηματοδοτούμενο. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η Wise Greece δημιουργήθηκε για να καταπολεμηθεί το πρόβλημα του υποσιτισμού των ευάλωτων ομάδων, αλλά και για να βοηθηθούν οι μικροί παραγωγοί τροφίμων».

Όπως ανέφερε η κ. Ταπραντζή, όταν ένας παραγωγός συνεργάζεται με την Wise Greece, αφενός βλέπει τις πωλήσεις των προϊόντων του να αυξάνονται, αφετέρου την ιστορία που κρύβεται πίσω από τα προϊόντα του να επικοινωνείται σε παγκόσμιο επίπεδο: «Ξέρει ότι και εκείνος συμμετέχει σε μία κοινή προσπάθεια, όπου όλοι μαζί καταφέρνουμε να προσφέρουμε τρόφιμα πρώτης ανάγκης στους ανθρώπους που τα χρειάζονται».

Η Wise Greece, από το 2013 μέχρι σήμερα έχει λάβει πολλά σημαντικά βραβεία για το καινοτόμο μοντέλο λειτουργίας της, αλλά και για την κοινωνική προσφορά της: «Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που τα επιτεύγματα της Wise Greece αναγνωρίζονται και έτσι γνωρίζει και ο κόσμος τον κοινωνικό μας αντίκτυπο. Πρόσφατα μας απονεμήθηκε το βραβείο SDGs and Her, από τα Ηνωμένα Έθνη και την Παγκόσμια Τράπεζα. Είναι ένα βραβείο που απονέμεται μόλις σε 7 κοινωνικές επιχειρήσεις στον κόσμο, των οποίων η δραστηριότητα συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη της των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης που έχει ορίσει ο Ο.Η.Ε. Είναι η πρώτη φορά που η Ελλάδα λαμβάνει έναν τέτοιο βραβείο και δεν θα μπορούσε να έρθει σε καλύτερη χρονική στιγμή, μιας και το 2020-2021 ήταν -και συνεχίζει να είναι- μία δύσκολη περίοδος για όλους».

Photo credit: Wise Greece

Τα προϊόντα που κάνουν τη διαφορά

Η Wise Greece συνεργάζεται με 100 μικρούς παραγωγούς για την προώθηση 2.500 προϊόντων, από απλά καθημερινά τρόφιμα όπως ζυμαρικά, σάλτσες, μακαρόνια, όσπρια, μέλια, μαρμελάδες, μέχρι πολύ πρωτότυπα, ειδικά για το εξωτερικό, όπως ελαιόλαδο με χρυσό, γλυκό κουταλιού μανιτάρι, ηδύποτα με βάση τη ρακή κ.ά..

«Στο εξωτερικό γενικά, επιλέγουν τα “κλασικά ελληνικά” προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο και τις ελιές αλλά και εκείνα που συνδυάζουν την παράδοση σε μία πιο εξελιγμένη μορφή όπως οι σάλτσες μας με γεύση μουσακά και γεμιστά. Για παράδειγμα, οι Σκανδιναβοί δεν γνωρίζουν πώς χρησιμοποιείται ένα γλυκό κουταλιού, ενώ αποφεύγουν τα προϊόντα με ζάχαρη και επιλέγουν τα βιολογικά μας προϊόντα. Εμείς κάνουμε μία σημαντική προσπάθεια για να γνωρίσουν οι ξένοι καταναλωτές, ότι η Ελλάδα παράγει και μία πληθώρα άλλων προϊόντων που αξίζει να δοκιμάσουν, πέρα από τα “κλασικά ελληνικά”» ανέφερε η κ. Ταπραντζή.

Η γυάλινη οροφή της επιχειρηματικότητας

Η «γυάλινη οροφή» είναι μια μεταφορά που χρησιμοποιείται τις τελευταίες δεκαετίες προκειμένου να περιγράψει το «αόρατο φράγμα» που εμποδίζει γυναίκες, αλλά και κάθε είδους μειονότητες, από το να κατακτήσουν ανώτερες εταιρικές θέσεις ευθύνης, ανεξάρτητα από τα προσόντα ή τα επιτεύγματά τους. Σύμφωνα με την κ. Ταπραντζή «Είναι δεδομένο ότι μία γυναίκα επιχειρηματίας αντιμετωπίζει περισσότερες δυσκολίες. Κάποια δεδομένα δημιουργούνται από εξωτερικούς παράγοντες (την κοινωνία, την οικογένεια, τον ανδροκρατούμενο χώρο του επιχειρείν κ.ά.) ενώ κάποια τα δημιουργούμε από μόνες μας οι γυναίκες, καθώς έχουμε ένα έντονο "ενοχικό σύνδρομο" που γιγαντώνεται όσο πιο επιτυχημένες γινόμαστε στην εργασία μας. Άρα, τουλάχιστον το δεύτερο κομμάτι είναι στο χέρι μας να το αντιμετωπίσουμε και αν όχι να το ξεπεράσουμε, τουλάχιστον να το μετριάσουμε».

final_wise3b

H Wise Greece στηρίζει την επιχειρηματικότητα: Με το online εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Τhe business of food» βοηθάει άνεργους και άνεργες να ενταχθούν στον τομέα παραγωγής τροφίμων και να κάνουν τα πρώτα τους επιχειρηματικά βήματα στον διατροφικό χώρο.

«Σε κάθε περίπτωση όμως, πιστεύω ότι οι νέοι επιχειρηματίες, είτε άνδρες είτε γυναίκες, αντιμετωπίζουν κοινούς φόβους και ανησυχίες. Και χαίρομαι που βλέπω ότι ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι είναι δεκτικοί στο να συνεργαστούν και να υποστηρίξουν ο ένας τον άλλο στο επιχειρηματικό τους ταξίδι», ανέφερε κλείνοντας, η κ. Ταπραντζή.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Το Pencil On The Moon είναι μια πρωτοβουλία με την υποστήριξη της Generali, η οποία παρακολουθεί στενά όλες τις νέες τάσεις, προκειμένου να συνεχίσει να εξελίσσεται και να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Οι πιο προηγμένες επιστημονικές έρευνες, οι πιο εξελιγμένες τεχνολογίες αλλά και οι πιο καινοτόμες εφευρέσεις εξετάζονται προσεκτικά υπό το πρίσμα της εφαρμογής τους στα πεδία της καθημερινότητας με βάσικη αρχή ότι ο άνθρωπος είναι πάντα πάνω από την τεχνολογία.

Αυτή είναι η πηγή από την οποία αντλούμε μελάνι για τις πένες αυτού του blog με έναν κοινό στόχο:

Να γνωρίσουμε, κατανοήσουμε και στο τέλος να αξιοποίησουμε τις νέες τεχνολογίες προς όφελος του ανθρώπου.

Η Generali στηρίζει έμπρακτα αυτή την πρωτοβουλία πιστή στη δεσμεύσή της:

«Να στηρίζει τους ανθρώπους για να δημιουργούν ένα ασφαλέστερο μέλλον για τις ζωές και τα όνειρά τους»

…Αλλά και ανοιχτή στη σκέψη ότι πολλές φορές αρκεί ένα μολύβι για να γράφουμε στο φεγγάρι.